Printed from Kansas City IMC : http://kcindymedia.org/
IMC Independent Media Center
Calendar

No events for this day.

Media Centers

www.indymedia.org

africa
ambazonia
canarias
nigeria
south africa

canada
hamilton
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor
winnipeg

east asia
burma
japan
qc

europe
alacant
andorra
antwerpen
armenia
athens
austria
barcelona
belarus
belgium
belgrade
bristol
bulgaria
croatia
cyprus
estrecho / madiaq
euskal herria
galiza
germany
grenoble
hungary
ireland
istanbul
italy
la plana
liege
lille
madrid
malta
marseille
nantes
netherlands
nice
norway
oost-vlaanderen
paris/Île-de-france
poland
portugal
romania
russia
scotland
sverige
switzerland
thessaloniki
toulouse
ukraine
united kingdom
valencia
west vlaanderen

latin america
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
chile sur
colombia
ecuador
mexico
peru
puerto rico
qollasuyu
rosario
santiago
tijuana
uruguay
valparaiso

oceania
adelaide
aotearoa
brisbane
darwin
jakarta
manila
melbourne
perth
sydney

south asia
india
mumbai

united states
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
big muddy
binghamton
boston
buffalo
charlottesville
chicago
cleveland
colorado
danbury, ct
dc
hawaii
houston
hudson mohawk
idaho
ithaca
kansas city
la
madison
maine
miami
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new hampshire
new jersey
new mexico
new orleans
north carolina
north texas
nyc
oklahoma
omaha
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rogue valley
saint louis
san diego
san francisco
san francisco bay area
santa barbara
santa cruz, ca
seattle
tallahassee-red hills
tampa bay
tennessee
urbana-champaign
utah
vermont
virginia beach
western mass
worcester

west asia
beirut
israel
palestine

[process]
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer

[projects]
print
radio
satellite tv
video

[regions]
oceania

united states

[topics]
biotech

This site
made manifest by
dadaIMC software

La Plana
URLhttp://laplana.indymedia.org
Emailimc-laplana (at) lists.indymedia.org
Phone00-34-964-056866
List Nameimc-laplana
List Addressimc-laplana (at) lists.indymedia.org
Features XMLhttp://laplana.indymedia.org/rss/features.1-0.rdf

Features of the La Plana IMC
Published as of Friday, 21 October 2005 08:15:04 AM

Ecologia
Aixadella contra els molins
19 Oct 2005

Tan la muntanya com la costa valenciana són l'objectiu dels parcs eòlics. Aquesta energia ha estat motiu de recel allà on s'han presentat projectes d'ubicació. Benafigos o Vinaròs han estat dos dels pobles que més oposició han mostrat, al temps que els col·lectius ecologistes han alertat de les nombroses espècies que es poden veure afectades.
A Vilafranca (Els Ports) ara s'alça una nova veu crítica contra el plà eòlic, i en concret amb els aerogeneradors que la Generalitat Valenciana vol instal·lar a la comarca. Així el 22 d'Octubre es realitza al parador de festes del poble la II edició de l'Aixadella Rock, esdeveniment que va començar l'any passat, i que continua amb el valor afegit de qüestionar el desenvolupament que la Generalitat Valenciana i les empreses privades planifiquen per a la comarca d'Els Ports.

Ecologia
Un fum de contaminació
15 Oct 2005

Les dades de qualitat de l'aire en l'Alcora oferides pel departament de l'UJI són contundents: en el mes d'agost més del 50% dels dies mesurats superen el límit de mitja diària establert per llei. Just a l'Alcora el col·lectiu No a la Contaminacio ha presentat una denúncia per pressumptes emissions atmosfèriques il·legals de les empreses Amizalsa, Azuliber i Terra Atomitzada.
Aquesta situació es repeteix arreu de La Plana, on les empreses desconecten els filtres i continuen les emissions sense retindre les partícules més contaminants. Al juny membres d'aquest col·lectiu van fer públic que a Almassora la multinacional americana Ferro, i a Onda l'empresa Fritta, emetien directament des de xemeneies amb les tapes alçades. Tot i les gravacions de No a la contaminació, la Conselleria de Territori continua sent còmplice de tota aquesta destrosa atmosfèrica, continua sense exercir control sobre les emissions industrials.
Una altra de les activitats d'aquest col·lectiu ha estat sol·licitar informació de la Conselleria de Territori i Habitatge sobre les emissions atmosfèriques de la Central Tèrmica de Castelló i la planta de cicle combinat i de les empreses del Serrallo UBE i BP Oïl. Ens hauriem de preguntar quin grau de fiabilitat pot tindre una mesura d'emissions atmosfèriques [Més iNformAció] feta per aquells que afavoreixen diariament aquesta contaminació.

Genere i sexualitat
Coses de dones... (i d'homes)
11 Oct 2005
>>>Projecció de "La sal de la tierra" [14 d'octubre]

Malgrat que formalment es diu que existeix una igualtat de drets i deures entre la dona i l'home la realitat converteix moltes voltes açò en paper mullat. Veiem com les condicions laborals de les dones són en molts aspectes pitjors que les dels homes. Aquesta situació laboral desigual acompanyada amb la doble jornada (on la feina no s'acaba a l'eixida del treball) fa que moltes dones no puguen construïr el seu temps lliure del treball ja prou malmès actualment per l'oci consumista. La majoria de les dones tenen veritables problemes a l'hora de trobar espai per a gaudir d´activitats d'oci i entreteniment. Les desigualtats existents dins de casa i el treball assalariat fan difícil gaudir de temps de lleure. La conquesta d´un temps lliure autogestionat s'ha de convertir en una lluita igualitària, ja que ens demostra una clara desigualtat entre els gèneres.

Altres informacions relacionades:
Definició de Dones en lluita

Moviments socials
Les Alqueries en moviment
09 Oct 2005

El dimarts 11 d'octubre l'associació cultural Pla Redó de les Alqueries organitza una festa-concert anomenada Palmera'05 amb l'actuació de diversos grups de música.
L' A.C. Pla Redó naix l'any 1999 amb la finalitat de fomentar i dinamitzar el món associatiu de les Alqueries i d'engegar diverses activitats de caire cultural, com ara l'organització del Correllengua o de l'Aplec de La Plana a la seua localitat, que fins aquell moment havien estat menyspreades per part del consistori municipal.
A banda de no fer res pel teixit associatiu del municipi, determinats partits polítics, es dediquen a ficar pals a les rodes i a criminalitzar aquelles persones i col·lectius que hi participen de forma activa.

Repressió
Intoxicar la realitat
06 Oct 2005

El diumenge 18 de Setembre, un periodista del Levante publicà un article que mitjançant omissions d'informació estigmatitza aquesta pàgina web, creant la imatge d'un fòrum per la violència i obviant tota la tasca que fan diàriament els moviments socials a l'Indymedia de la plana. Una censura, per omissió, del contingut real del lloc web.
Un nou cas d'intoxicació que ens reafirma en la necessitat d'un treball constant des de la independència i al servei de la difusió del treball dels diferents col·lectius que lluiten al nostre territori.
No és la primera vegada que aquest diari ens posa en guàrdia per criminalitzar als moviments. Recordem el polèmic article del mes de Desembre, on es feien malavarismes per vincular l'anarquisme i l'independentisme amb organitzacions armades de tall autoritari. Amb aquestes actuacions el diari "progre" es situa junt als mitjans més reaccionaris de Castelló com ara Teletroncho o Mediterráneo.
Respecte a Teletroncho trobem un aclaridor article al setmanari El Temps, i en quan al diari Mediterraneo trobem una denúncia de la marginació activa que porta envers la nostra llengua. El cercle intoxicador del panorama comunicatiu local es tanca amb la vinculació de l'Heraldo de Castelló amb l'Opus Dei, i la reaccionària i partidista política de publicacions de l'ajuntament de Castelló.

Read 11 objects from the database. Queried the database 13 times. Served 5 files from the cache.